wtorek, 21 listopada 2017

Przyjęcie chorego do szpitala

Pacjenci, zgłaszający się do szpitala mogą być przyjmowani:

1. w trybie planowym
2. w trybie nieplanowym ze skierowaniem lub bez skierowania
3. w trybie nagłym .

ODMOWA PRZYJĘCIA DO SZPITALA
W przypadku odmowy przyjęcia pacjenta do szpitala lekarz I.P:

  • udziela pacjentowi wskazówek dotyczących dalszego postępowania i leczenia
  • wydaje pacjentowi kartę informacyjną I.P.
  • w przypadku, gdy pacjent nie wyraża zgody na pozostanie w szpitalu i odmawia podpisania stosownego oświadczenia, lekarz I.P. dokonuje zapisu w dokumentacji medycznej.

PACJENCI PRZYJMOWANI DO SZPITALA POWINNI POSIADAĆ:


  • przybory toaletowe
  • ręczniki
  • piżamę i kapcie
  • bieliznę osobistą
  • sztućce.

Pielęgniarka w Izbie Przyjęć:
  1. w chwili przybycia chorego do Izby Przyjęć gromadzi dane o pacjencie ze wszystkich możliwych i dostępnych źródeł;
  2. rozpoznaje stan bio - psycho - społeczny chorego i formułuje diagnozę;
  3. powiadamia lekarza dyżurnego o przybyciu chorego;
  4. utrzymuje ciągły kontakt interpersonalny z pacjentem i/ lub jego rodziną;
  5. zapoznaje chorego i/ lub jego rodzinę z regulaminem szpitala i jego topografią, prawami pacjenta oraz możliwością odwiedzin;
  6. zakłada obowiązującą dokumentację -historię choroby itp.
  7. przeprowadza wywiad epidemiologiczny;
  8. wykonuje EKG, pomiar RR i tętna;
  9. wykonuje zlecenia dodatkowe -badanie krwi,RTG itp.
  10. istotne problemy pielęgnacyjne przekazuje w obecności chorego pielęgniarce w oddziale.

Każdy człowiek przyjmowany do szpitala odczuwa strach przed nieznanym ,co powoduje zachwianie jego poczucia bezpieczeństwa.Pod wpływem lęku pacjent może zachowywać się niezrozumiale ,pojawiają się takie reakcje , jak:
  • lęk,
  • agresja,
  • płacz,
  • nadmierna gestykulacja,
  • nerwowość ,
  • apatia,
  • zagubienie.
Opiekun medyczny odgrywa bardzo ważną rolę w chwili przyjęcia pacjenta do szpitala .Jest często pierwszym przedstawicielem  personelu,z jakim spotyka się pacjent i jego rodzina.Wpływa postawą ,zachowaniem i podejmowanym  działaniami na wizerunek placówki.Obecność opiekuna medycznego przy pacjencie od chwili przyjęcia do szpitala zwiększa u pacjenta poczucie bezpieczeństwa i ułatwia adaptację do warunków szpitalnych.
Pielęgniarka z izby przyjęć może zlecić opiekunowi wykonanie toalety lub kąpieli już w IP.Podczas wykonywania toalety opiekun medyczny obserwuje sprawność pacjenta i odnotowuje  spostrzeżenia w karcie wywiadu.
Opiekun pomaga pacjentowi spakować rzeczy ,których nie powinien on zabrać do szpitala i przekazuje je rodzinie lub do depozytu szpitalnego. Opiekun również zaprowadza  lub zawozi pacjenta na wskazany oddział.

Pacjenci przyjmowani w trybie planowym:
1. Pacjent zgłaszający się do rejestracji Izby Przyjęć podaje skierowanie do szpitala oraz dokumenty potwierdzające dane osobowe /dowód osobisty ewentualnie paszport, dokument potwierdzający ubezpieczenie oraz przynależność do oddziału NFZ, a dla obcokrajowców rodzaj i numer karty pobytu oraz numer identyfikacyjny Unii Europejskiej/.
2. Pacjent podaje dane osoby, której można udzielić informacji o jego pobycie w szpitalu i stanie zdrowia.
3. Pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy potwierdza podpisem zgodę na hospitalizację oraz zgodę na udzielanie informacji o jego pobycie, stanie zdrowia i udostępnianie dokumentów lub oświadczenie o nieudzielaniu powyższych informacji.
4. Pacjent kierowany jest do przebieralni, gdzie osoba uprawniona dokonuje spisu w dwóch egzemplarzach rzeczy pacjenta - jeśli zostawia je w Szpitalnym Magazynie Ubraniowym. Jeden egzemplarz otrzymuje pacjent, drugi załączony jest do pozostawionych rzeczy.
5. Sanitariusz/ka lub opiekun/ka  zabiera z rejestracji historię choroby i odprowadza/zawozi pacjenta do oddziału.
6. Sanitariusz/ka lub opiekunka przekazuje pacjenta i jego dokumentację personelowi oddziału.


Pacjenci przyjmowani w trybie nagłym:
1. W pierwszej kolejności zaopatrywani są pacjenci w stanie bezpośredniego zagrożenia życia.
2. Lekarz I.P. zobowiązany jest do natychmiastowej oceny stanu zdrowia i podjęcia działań zależnych od tej oceny.
3. W przypadku pacjenta nieprzytomnego(oznaczony jako NN) lub pacjenta, z którym nie jest możliwe uzyskanie dwustronnego kontaktu logicznego, decyzję dotyczącą postępowania z pacjentem /hospitalizacja, transport do innego ośrodka, diagnostyka inwazyjna, zabieg operacyjny/ podejmowane są przez lekarza I.P. lub zespół lekarzy zgodnie z najlepszą wiedzą i aktualnymi standardami medycznymi odnoszącymi się rozpoznania choroby ustalonego lub prawdopodobnego /z wyłączeniem art 4 Ustawy o zawodzie lekarza - dotyczy stanu zagrożenia życia/.
4. Lekarz dyżurny zleca przyjęcie pacjenta do oddziału.
5. Czynności rejestracyjne wykonywane są po wykonaniu czynności medycznych.
6. W przypadku pozostawienia w I.P. rzeczy pacjenta nieprzytomnego wykonywany jest ich spis oraz przekazanie tych rzeczy do magazynu szpitalnego. Rzeczy wartościowe przekazywane są do depozytu.

  


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dieta w SM

Najczęstszymi objawami SM  są zaburzenia mowy i wzroku, trudności z utrzymaniem równowagi, problemy z koordynacją ruchów oraz spastyczność m...